Microsoft Inspire: alles draait om Big Data, AI en Microsoft Teams

Gepubliceerd op 02 augustus 2018 door Piet Vink. Leestijd: 3 minuten.

Van 15 t/m 19 juli 2018 stond Microsoft Inspire weer centraal. Wereldwijd kwamen alle Microsoft partners bij elkaar om kennis op te doen, ervaringen onderling te delen en de strategie van Microsoft Corp. te adopteren. Dit jaar werd het snikhete (40-45 graden Celsius) Las Vegas gebruikt als conferentie locatie. 

Las Vegas is uiterst geschikt voor een grote conferentie. Ook werd dit jaar Microsoft Inspire en Microsoft Read tegelijkertijd gevierd in Las Vegas. Totaal 20.000 partners (Inspire) en 20.000 Microsoft medewerkers (Ready) bij elkaar.

Wist je dat Las Vegas een capaciteit heeft van 130.000 hotelkamers? Zeven van de 10 grootste hotels wereldwijd staan in Las Vegas!

Uiteraard was ETTU dit jaar er ook weer bij. Piet en Sander vanuit ETTU en Peter, Ricardo en Mehmet vanuit ShareValue. Met totaal 650 Nederlandse partners was Nederland sterk vertegenwoordigd (nummer 3 van alle landen).

Zondag 15 juli was de kick-off van het Inspire evenement. Tom’s Urban (Bar in het NY NY hotel) was omgetoverd naar het Holland House. Alle 650 partners en het voltallige Microsoft Directie NL team en Sales NL team kwamen bij elkaar. Hier hebben we veel genetwerkt met andere partners en met Microsoft collega’s.


Corenotes

Maandag, dinsdag en woensdag begonnen rond ongeveer 8 uur de Corenotes in de T-Mobile Arena. Alle partners waren hierbij aanwezig. Tijdens deze sessies stonden 3 onderwerpen centraal, namelijk: Dynamics, Microsoft Teams, Big Data + AI. Microsoft gaat zich het komende jaar volledig focussen op deze 3 zaken.

microsoft-inspire-2018_

 

Verder was het boeiend om te horen hoe de grootste IT partijen ter wereld samenwerken in de strijd tegen cyber aanvallen. Office 365 en Azure maken ook op het gebied van security grote stappen. En gezien de grote hoeveelheid mensen van Microsoft die hieraan werken kan het niet anders dan dat de cloud vele malen veiliger is dan een on-premises situatie.

AI, Azure en Security zijn de grote thema’s. Maar ook spraak en gezichtsherkenning zijn veel besproken onderwerpen. Zo werd er een case getoond waarin mensen vergaderen in het bijzijn van een 360 graden camera en microfoon die de mensen herkent, vastlegt wat zij zeggen, een samenvatting maakt van die gesprekken en eventuele acties meteen als taak vastlegt. Daarbij kan per HoloLens iemand die niet aanwezig is, als hologram toch aanwezig zijn en mee vergaderen.

De corenote met Satya Nadella was interessant en gaaf om te zien. Hij liet een mooie integratie zien tussen Skype, Outlook en Teams. Ook hij vertelde dat Microsoft Teams de nieuwe startplek wordt voor digitaal werken. Een duidelijke visie vanuit Microsoft.

Wist je dat per bezoeker in Las Vegas er gemiddeld voor 157 dollar per dag gegokt wordt? 70% van de inleg wordt uitgekeerd. Per jaar komen er ongeveer 50 miljoen bezoekers.

Microsoft Nederland Update

Op dinsdagavond stond de Microsoft Nederland update centraal. Microsoft Nederland focust zich naast de drie eerder benoemde zaken ook op de adoptie van Office 365. Samen met 4 andere partners wordt er een adoptie programma gestart, waar ETTU er een van is.

Tevens was het leuk dat de sheet voorbij kwam waarbij de 10 beste partners van Microsoft van dit jaar voorbij kwamen. Daarop was ook ETTU te zien. En daar zijn we natuurlijk trots op!
Het was ook leuk om te merken dat Microsoft erg onder de indruk was van ons adoptieprogramma en hoe Digitaal Vitaal organisaties inzicht geeft in het niveau van hun adoptie.


ETTU en Microsoft

De visie en richting die we binnen ETTU hebben gekozen past perfect in de Microsoft strategie. Met concreet toepasbare Mixed Reality oplossingen, Debble, innovatieve projecten op het gebied van Azure en een enorme focus op het ontzorgen van klanten en ondersteuning bij de adoptie van Office 365 helpen we klanten bij het succesvol inzetten van Microsoft technologie en hun digitale transformatie.

 

Tags: Overig

Piet Vink

Gepubliceerd door Piet Vink op 02 augustus 2018

Als directeur van ETTU ben ik verantwoordelijk voor marketing, sales en finance. ETTU betekent voor mij de ultieme vrijheid; lol en succes met een eigen bedrijf. En daar streef ik iedere dag opnieuw naar; samen plezier hebben en daarbij de gestelde doelen behalen. En blijven innoveren om continu een unieke dienstverlening en producten aanbod te kunnen bieden.